Co dwa lata Moz analizuje opinie dziesiątek najzdolniejszych marketingowców wyszukiwania na świecie i prowadzi badania korelacji, aby lepiej zrozumieć działanie algorytmów wyszukiwarek. Zbieramy te dane, aby uzyskać wgląd w czynniki, które mogą pomóc – lub zranić – widoczność witryny w wyszukiwarkach.

W tym roku Moz przebadał ponad 150 czołowych marketingowców, którzy przedstawili opinie ekspertów na temat ponad 90 czynników rankingowych.

Ponadto zespół ds. Analizy danych w Moz, prowadzony przez dr Matthew Petersa, przeprowadził obszerne badanie korelacji w celu ustalenia, które cechy stron internetowych i stron internetowych są powiązane z wyższymi rankingami wyszukiwania. Po raz pierwszy w tym roku Moz nawiązał współpracę z kilkoma partnerami danych, aby ulepszyć badania, takie jak SimilarWeb, DomainTools i Ahrefs.

Zauważ, że te czynniki nie są „dowodem” tego, czego używają wyszukiwarki do pozycjonowania stron internetowych, ale po prostu pokazują cechy stron internetowych, które mają tendencję do rangowania wyżej. Połączenie tego zrozumienia z doświadczeniem i wiedzą z algorytmów wyszukiwarek może pomóc w ulepszeniu praktyk SEO.