Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Daje ci wskazówki, jak dostarczać swoje usługi, przedstawiać nowości ze swojego życia, kontaktować się z potencjalnymi klientami i zachęcać ich do zapoznania się z Twoją ofertą. Blog wspiera także proces pozycjonowania strony i zdobywania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak blogować na stronie internetowej firmy, aby inwestycja, którą ponosisz w celu przygotowania nowej treści przyniosła rzeczywiste korzyści?
Techniczne problemy z prowadzeniem bloga

Zanim zatrudnisz copywritera lub poprosisz dział marketingu o stworzenie atrakcyjnej treści, zastanów się nad techniczną stroną prowadzenia bloga. Nie zapominaj w szczególności o takich kwestiach, jak:

Blog w katalogu czy subdomenie?

Możesz prowadzić firmowy blog w poddomenie (np. Https://www.blog.domena.com) lub w katalogu (np. Https://domena.com/blog). Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, jak piszemy w osobnym artykule. Ze względu na wpływ na pozycjonowanie zalecamy prowadzenie bloga w katalogu. Dodanie większej ilości nasyconych słów kluczowych wzmocni całą witrynę i pomoże utrzymać pozycję w rankingu Google.
Kategorie na blogu

Pomyśl o segregowaniu artykułów na swoim blogu. Dzięki kategoryzacji zgłoszeń potencjalny klient może łatwo przejść do tekstów dotyczących interesujących zagadnień. Na przykład nasz firmowy blog jest podzielony na 6 kategorii: SEO, SEM, Analytics, ePR, projektowanie stron internetowych i SEO Dictionary. Uważaj, aby nie przesadzić z liczbą zakładek i nie tworzyć zbyt wielu podkategorii. Struktura bloga powinna być przejrzysta i logiczna, aby użytkownik mógł ją znaleźć.
Przyjazne adresy URL

Jeśli napiszesz dobry tekst, istnieje szansa, że ​​pojawi się w mediach społecznościowych, na forum lub na stronie internetowej o wpływach. Aby link wyglądał dobrze, dobrze jest generować przyjazne adresy URL. Pamiętaj, aby uwzględnić słowa kluczowe, unikać znaków specjalnych, polskich liter. Link może przedstawiać ścieżkę artykułu (np. Https://www.artefakt.pl/blog/seo/jak-stopzyc-friendly-adresy-url), dzięki czemu użytkownik może z łatwością powrócić na główną stronę bloga lub kategoria wpisu tematu.
Wygląd tekstu i przystępna cena

Ułatw użytkownikom i klientom czytanie treści opublikowanych w Twojej witrynie – upewnij się, że masz czytelną czcionkę (najlepiej sans serif) o odpowiednim rozmiarze. Zadbaj o kontrast między kolorem liter a tłem, aby układ nie męczył wzroku użytkownika Internetu. Rozważ również wygląd nagłówków (podpozycji), aby podczas publikacji można było wprowadzić poprawną hierarchię znaczników H1-H6. Wszystkie elementy formatowania tekstu powinny być zaimplementowane w pliku CSS, aby umieszczenie wpisu w przejrzystej formie nie stanowiło problemu.
Wygląd głównej strony blogu

Weź również pod uwagę projekt głównej strony bloga. Zwykle składa się z jednej lub dwóch kolumn, które wyświetlają tytuły i rozdziały najnowszych artykułów. Nie przytłaczaj użytkownika zbyt dużą ilością informacji. Zadbaj o ciekawe wskazówki, które zachęcą Cię do przeczytania całego tekstu.
Strategia marketingu treści i blog firmowy

Po rozwiązaniu kwestii technicznych bloga, następnym krokiem jest opracowanie planu działania, tj. Jakiego rodzaju treści, jak dużo i jak często będą publikowane. Musisz zastanowić się, kto będzie odpowiedzialny za edytowanie artykułów – pracowników firmy, agencji marketingowej lub copywritera. Przygotowując strategię content marketingu, zwróć uwagę na takie aspekty, jak:

Celuj w potrzeby swojego bloga

Zadaj sobie pytanie: do kogo kierujesz blogiem i jakie cele chcesz osiągnąć? Jeśli otrzymujesz wiele zapytań e-mailowych w celu wyjaśnienia pewnych problemów związanych z produktami lub usługami, podaj tekst wyjaśniający wszystkie wątpliwości. Zalecamy opracowywanie artykułów poradnikowych, recenzji produktów, samouczków lub rankingów, tj. Treści wiecznie zielonych – żyjących długo, cennych i mających potencjał do generowania ruchu w dłuższej perspektywie.

Optymalizacja tekstu pod SEO

Przygotowując artykuły do ​​swojego bloga, pamiętaj, by zoptymalizować je pod kątem swojej wyszukiwarki. Pomoże Ci to w pozycjonowaniu Twojej witryny i będzie w stanie przyciągnąć użytkowników szukających produktów lub usług w Google. Zwróć uwagę na:

Równomierne rozmieszczenie zdań pozycjonujących i ich odmiany w tekście,
Przygotuj tag tytułu (strona tytułowa) i metatag opisu dla słów kluczowych i tematyki,
Ustawianie tytułu tekstu w H1, pamiętając o frazach,
Użyj podpozycji oznaczonych nagłówkami H2-H3 – dobrze, aby uwzględnić odmiany słów kluczowych i są na przykład ustrukturyzowane w formie pytań, które użytkownicy mogą wpisać w wyszukiwarce (Dlaczego warto skorzystać z usługi pozycjonowania?),
mianowanie